DIGIMACHINE SOM STRATEGISK FORRETNINGSMULIGHED
En forretningsmodel for digitaliserede maskiner (DigiMachine) kan skabes i et strategisk set-up med fire delelementer, som er vist på illustrationen.
En række maskinbyggere i Sønderborg-området deler fælles muligheder og udfordringer for at realisere DigiMachine-potentialer. Gennem et forløb af planlagte workshops/ netværksmøder berøres delelementer gennem oplæg og fælles drøftelser:
- 22.02.2023 – Forretningsmodeller og ROI
- 12.04.2023 – Data, Sensor og Analytics
- 07.06.2023 – Simulering
Målet er at styrke båndene mellem maskinbyggere i lokalområdet og ikke mindst at give inspiration og fælles afsæt for at styrke processen mod digitalisering af produkt, service og forretningsplan relateret til digitaliserede maskiner.
Program:
14:00 Velkomst, præsentationsrunde, nyt fra Odense Robotics [Gustav Nebel, Sønderborg Vækstråd / Dennis S. Christensen, Odense Robotics]
14:15 Virksomhedspræsentation: Signode Denmark ApS
14:30 Case: Digital Machine, Implementering og ROI [Martin O. Madsen, Manager, Operations Excellence; Danfoss Power Solutions ApS]
15:15 Pause og netværk
15:30 Nye forretningsmodeller: Fra produkt- til serviceleverandør; servitization for maskinbyggere [Knud-Erik Hilding-Hamann, Seniorspecialist; Teknologisk Institut]
16:00 DigiMachine-workshop: Nye forretningsmuligheder
[Knud-Erik Hilding-Hamann, Seniorspecialist; Teknologisk Institut]
16:40 Signode: Guidet tur og netværk
17:00 Tak for i dag.