CopenX summit - Virtual Reality og Augmented Reality

CopenX summit - Virtual Reality og Augmented Reality
Vi udforsker hvordan Virtual og Augmented Reality påvirker vores samfund. Det er på tide, at vi i Danmark i endnu højere grad tager teknologien alvorligt og udnytter dens potentiale, taler om muligheder, og de etiske dilemmaer, der følger med teknologien.

Virtual og Augmented Reality vil i højere og højere grad påvirke vores liv gennem uddannelse, jobs, sundhed, social interaktion og underholdning. Markedet for XR teknologier har udviklet sig hastigt de seneste år og forventes at vokse endnu mere de næste 5 år. Teknologier som 5G, AI, edge computing og robotics forventes at transformere de immersive oplevelser indenfor den nærmeste fremtid.
Det er derfor vigtigere end nogensinde at stille de rigtige spørgsmål om hvordan disse teknologier kan hjælpe os med at skabe den verden vi gerne vil have.

Når du tilmelder dig via IDA sparer du 650 kr. i forhold til den udbudte pris!
Hen over weekenden er deres pris dog 1.000 kr. Men det er stadig en besparelse i forhold til normalpris på 1.350 kr.

Konference sproget vil være engelsk!

Programme - Conference Room

08.30 - 09.00 Doors open
09.00 - 09.05 Welcome v. Therkel Sand & Marie Høst
09.05 - 09.20 Status VR/AR world - Harri Manninen
09.20 - 09.25 Overgang v. Marie Høst
09.25 - 09.55 Keynote - Barney Steel: We are nature - an exploration in XR
09.55 - 10.00 Overgang v. Marie Høst
10.00 - 10.25 Keynote - Dave Hunt, Unity: Immersive Technologies in enterprise.
10.25 - 10.40 Break
10.40 - 10.45 Overgang v. Marie Høst
10.45 - 11.10 Keynote - Robert Chaston,Sennheiser
11.19 - 11.15 Overgang v. Marie Høst
11.15 - 11.45 Interview v. Harri Manniken: Jaroslav Beck & Mathias Gredal Nørvig, SYBO
11.45 - 12.30 Lunch, Networking and immersive entertainment

SPOR 1
Summit Body & Mind - Conference Room

12.30 - 12.50 Talk - Louis Derungs, Mindmaze
13.50 - 13.10 Talk - Morten Bo Søndergaard Svendsen, Cames Rigshospitalet
13.10 - 13.30 Talk - Thomas Saaby Noer, Khora
13.30 - 13.50 Panel v. Morgen Schrøder: Louis Derungs, Thomas Saaby Noer, Charlotte Kira Vihtec etc.
13.50 - 14.05 Break
14.05 - 14.25 Talk - Tiare Feuchtner - The role of our bodies for interaction in virtual environments
14.25 - 14.45 Talk - Sofia Seinfeld - Use of VR to combat gender violence/biases
14.45 - 15.05 Talk - Lynda Joy Gerry - Augmented Social Embodiment
15.05 - 15.25 Panel v. Tiare Feuchtner - Lynda Joy Gerry, Sofia Seinfeld, Tiare Feuchtner
15.25 - 15.45 Break

SPOR 2
Summit Interfaces & Digital Transformation - Room 101/102

12.30 - 12.50 Talk - Sofia Seinfeld - Levitational interfaces
12.50 - 13.10 Talk - Yasaman Sheri - Sensing in Augmented Reality
13.10 - 13.30 Talk - The Azam, Myndplay
13.30 - 13.50 Panel v. Simon Lajboschitz: Galit Ariel, Sofia Seinfeld, Yasaman Sheri og Tre Azam
13.50 - 14.05 Break
14.05 - 14.25 Talk - Ksenia Avitisova
14.25 - 14.45 Talk - Thomas Poppelgaard
14.45 - 15.05 Talk - Bent Verndrup, Virsabi
15.05 - 15.25 Enterprise Panel v. Therkel Sand
15.25 - 15.45 Break

Summit Creative & Storytelling - Conference Room
15.45 - 16.05 Keynote - Arnaud Colinart
16.05 - 16.10 Overgang v. Marie Høst
16.10 - 16.30 Keynote - MANND
16.30 - 16.35 Overgang v. Marie Høst
16.35 - 17.00 Panel v. Marie Høst - Arnaud Colinart, Maria Engermannd, Signe Ungermannd, Barney Steel og Mads Damsbo
17.00 - 17.05 Afrunding TAK
Herefter vil der være øl og netværk ude i byen!

Du kan læse mere om indlægsholderne her: https://copenx.com/programme/ her kan du også se programmet for den 7. og 8. maj, som IDA dog ikke er en del af!

____


Virtual Reality og Augmented Reality har længe været en del af vores kollektive sci-fi visualisering af fremtiden. Nu hvor sci-fi drømmen er blevet til virkelighed, er det tid til et nærmere kig på hvordan vi bedst arbejder med vores krops fulde udtryk og med en ny forståelse af rummet.

Hovedfokus for CopenX er, sammen med førende tænkere inden for teknologi, medier, business og videnskab, at udforske hvordan Virtual og Augmented Reality vil påvirke vores samfund.
I år går vi med tre Summit-spor i dybden med relevante emner som Body/Mind, Storytelling og Interfaces & Digital Transformation.
Sidste år forsvandt Virtual Reality fra den berømte Gartner Hype Cycle. Ikke fordi teknologien er mindre lovende end den har været, men fordi den har bevæget sig ud over hypen og er ved at modnes som industri. En overvældende bølge af professionelle løsninger indenfor områder som træning, simulation, konstruktion og design har fundet fast grund under fødderne.

Augmented Reality er stadig hypet, til gengæld. Og løftet om AR’s potentiale rækker videre end ansigtsfiltre og visualisering af kommercielle produkter. AR kan forøge kvaliteten af vores fysiske virkelighed i stedet for at lade os undslippe den. Og AR oplevelsen kommer til at bevæge sig udover synssansen efterhånden som en forsat digitalisering af sanserne giver os haptik, interaktion via håndbevægelser og 3D lyd.

Flere location-based oplevelser dukker op i form af arkader, kunstinstallationer og hybrider et sted midt i mellem. De nye ‘immersive’ oplevelser bevæger sig udover de kendte genrer og konventioner gennem nye typer storytelling med brug af sensoriske virkemidler. Og efterhånden som teknologien modnes bliver oplevelserne i højere grad sociale og delbare.


VR og AR giver mulighed for at skabe en stærk connection mellem menneske og fortælling, hvilket øger empatien og engagementet. VR giver mulighed for at låne en anden persons synsvinkel og krop, hvilket har vist stor psykologisk potentiale til at bekæmpe fordomme indenfor feks. race eller køn.
Graden af fordybelse i VR, gør det ligeledes til et unikt redskab til at behandle flere psykiatrisk lidelser, ligesom det er effektivt indenfor smertebehandling, rehabilitering, fysioterapi og meget mere.

Virtual og Augmented Reality vil i højere og højere grad påvirke vores liv gennem uddannelse, jobs, sundhed, social interaktion og underholdning. Markedet for XR teknologier har udviklet sig hastigt de seneste år og forventes at vokse endnu mere de næste 5 år. Teknologier som 5G, AI, edge computing og robotics forventes at transformere de immersive oplevelser indenfor den nærmeste fremtid.
Det er derfor vigtigere end nogensinde at stille de rigtige spørgsmål om hvordan disse teknologier kan hjælpe os med at skabe den verden vi gerne vil have.

___


CopenX summits: industry insights, discussion and panels from leading experts.The real promise of immersive technologies is to change human connection.
The coming Immersive storm, so to speak, will significantly alter the landscape of every industry from the military, to healthcare, entertainment, gaming, education, fashion, and business just to name a few. In fact, therewill be little in the way of life and society untouched by Immersive technologies. We have chosen to mainly focus on 3 tracks. Focus on 3 main areas, we want to go into depth with the present possibilities, and future use and challenges, to give participants insights and perspectives.

The conference will be in English.

The programme will be presented here shortly.
____

View more about CopenX Realities here: https://copenx.com/programme/



Information
  • When

    9. maj. 2019 09:00 - 17:00
  • Where

    IDA Conference., Kalvebod Brygge 31-33, 1530 København V

  • Registration Deadline

    7. maj. 2019 - 23:59

  • Organizer

    IDA Fremtidsteknologi

  • Available Seats

    188

  • Event Number

    331513